Kampen mot klockan
Klaras mamma och pappa har mjölk i kaffet. Inte för att de tycker att det är gott, utan för att det går fortare att dricka det då. Allt i deras liv är bråttom, de jobbar jämt och det enda de säger är – skynda!
Adams föräldrar är likadana. Tillsammans funderar Klara och Adam på vad de kan göra för att få stopp på alltihop. Och så kommer de på det: de ska åka på avslappningsläger! Tre veckor när man inte gör någonting – perfekt. Men lägret är dyrt. Klara och Adam börjar jobba för att få ihop pengarna. Livet blir väldigt stressigt…
Thomas Dömstedt har skrivit flera populära böcker för LL-förlaget.
Fakta
Författare: Tomas Dömstedt
Nivå: 2 – Lättare
Genre: Unga läsare
Nivå: 2 – Lättare
Genre: Unga läsare
ISBN: 9789170535246
Utgivningsår: 2015-08-17
Bindningstyp: Inbunden
Antal sidor: 80
Utgivningsår: 2015-08-17
Bindningstyp: Inbunden
Antal sidor: 80
Länkar
1. Provläs ett längre stycke ur boken
2. Det finns en lektion till boken på Lärarrummet för lättläst.
1. Provläs ett längre stycke ur boken
2. Det finns en lektion till boken på Lärarrummet för lättläst.
Vi rekommenderar även
Varukorg
Summa: 0,00 kr





