Jag heter Död – 13 skräckhistorier
av
Lena Arro
– Hej! ropade Robin.
– HEJ! svarade ekot.
– Jag heter Liv! ropade Liv.
– JAG HETER DÖD! svarade ekot.
Det är en vidrig stank i duschen på campingplatsen. Hur mycket man än städar vill den inte försvinna. En dag hittar barnen blodiga slamsor i duschen.
Karusellen snurrar på det öde nöjesfältet. Det är härligt att ha ett helt tivoli för sig själv. Men kanske är man inte så ensam som man vill tro.
Gunnar Kajko har fått sitt högerben avsågat i den stora sågen. Men vart har benet tagit vägen?
Skräcknovellerna från Lena Arros tidigare böcker Döden i pizzan och Luckan i golvet gör här sällskap med tre nyskrivna berättelser.
Fakta
Författare: Lena Arro
Nivå: 2 – Lättare
Genre: Spänning, Skönlitteratur
Nivå: 2 – Lättare
Genre: Spänning, Skönlitteratur
ISBN: 9789170535284
Utgivningsår: 2015-08-17
Antal sidor: 232
Utgivningsår: 2015-08-17
Antal sidor: 232
Länkar
1. Provläs ett längre stycke ur boken
2. Det finns en lektion till boken på Lärarrummet för lättläst.
1. Provläs ett längre stycke ur boken
2. Det finns en lektion till boken på Lärarrummet för lättläst.
Vi rekommenderar även
Varukorg
Summa: 0,00 kr




