Den sluga svanen
av
Pelle Olsson
– Den här svanen är ett mycket speciellt fall, sa polisen.
Båda poliserna hade sett svanen i luften. Den hade en plånbok i näbben. Svanen kan alltså vara en tjuv. Den har stulit en plånbok. Hur ska poliserna få tillbaka plånboken?
Råttorna drog rytmiskt i små ryck. En råtta stod vid sidan och höll takten. ”Åhej, åhå. Åhej, åhå”, pep den. Två kvinnor är naturligtvis starkare än tjugo råttor men ska råttorna ändå vinna dragkampen?
I fem skrönor förklarar den kände berättaren Pelle Olsson om djurens konst att lura människor.
Fakta
Författare: Pelle Olsson
Nivå: 2 – Lättare
Genre: Humor, Skönlitteratur
Nivå: 2 – Lättare
Genre: Humor, Skönlitteratur
ISBN: 9789170535161
Utgivningsår: 2015-03-09
Bindningstyp: Pocket
Antal sidor: 80
Utgivningsår: 2015-03-09
Bindningstyp: Pocket
Antal sidor: 80
Vi rekommenderar även
Varukorg
Summa: 0,00 kr





