Nadja Taikon Tjejen Fran Tanto

Nyhetsbrev för Vux

Vi skickar ut nyhetsbrev till folkhögskolor, särvux, Komvux och
SFI.

Här kan du läsa och beställa våra olika
nyhetsbrev

Nadja Taikon – tjejen från Tanto

banner_projektkrimläst_recension

Jag har lest ”Tjejen från Tanto” av Nadja Taikon.

Omslag: tjejen från TantoDen här boken handlar om Nadja och hennes familj. Den
berätta jätte mycket om hur det är att vara Zigenare och hur de
familjerna lever. Jag har alltid tyckat att zigenare är inte bra
människor men nu har jag ändrat mig. Boken har lärat mig så mycket
och den var intressanta att läsa. Det finnas också många vackra
bilder i den boken. Dom är roliga att titta på. I den boken också
finns text på zigenare språk. Det språk ser rolig ut och jag kan
inte läsa den.

Jag tycker att många läsa ska den boken. Den är mycket
intressant.