10338

Tomas Dömstedt

Författarbild: Tomas Dömstedt

Jag är född i Örebro 1960. Bor sedan många år i Hackvad i Närke. Där sitter jag i vedspisvärmen vid köksbordet och skriver berättelser som ibland blir böcker. Min första bok kom ut 1999, på LL-förlaget. Då var jag nästan 40 år. Men skrivit har jag gjort hela livet, och jag har alltid tyckt om ord och språk och rim.

När jag inte skriver är jag helst ute, i trädgården, i skogen, vid sjöarna, i skidspåren. ”Kampen mot klockan” är bok nummer 30. Men mer stolt är jag nog ändå över mina 10 Vasalopp. Och över mina två barn förstås. Som inte längre är barn, men som har hjälpt mig med mina böcker, utan att de riktigt har förstått det.

Dela på Internet:


Böcker utgivna av Tomas Dömstedt