9559

Omslagsbild, Vägen till Vasaloppet

Provläs ett kapitel
Pris: 210,00 kr



Vägen till Vasaloppet

av
Mattias Klefbeck

Elin ska åka Vasaloppet, nio mil på skidor från Sälen till Mora. Det är världens längsta skidtävling. Hon har förberett sig och tränat i flera månader.

Vasaloppet är en tävling med en spännande historia. Det handlar om blåbärssoppa, svett och tårar. Historien om Vasaloppet handlar också om avhuggna huvuden och om kvinnor som har klätt ut sig till skäggiga män.

Författaren och journalisten Mattias Klefbeck och fotografen Ulf Palm berättar både Vasaloppets och Elins historia, från start till mål.

Boken finns även som Bok + Ljudbok.

Fakta

Författare: Mattias Klefbeck

Bild: Ulf Palm



Nivå: 2 – Lättare

Genre: Sport
ISBN: 9789170535086

Utgivningsår: 2015-01-12



Bindningstyp: Inbunden

Antal sidor: 64
Dela på Internet:


Vi rekommenderar även

Omslagsbild, Ny i laget - med ljudbok


Pris: 280,00 kr


Ny i laget – med ljudbok
Omslagsbild, Vem har snott bollen?


Rea: 50,00 kr


Vem har snott bollen?
Det här året har Elin bestämt sig för
att åka alla loppen under Vasaloppsveckan.
– Skidlopp är det roligaste jag vet.
Nu ska jag passa på att ha roligt hela veckan,
inte bara dagen när Vasaloppet är, säger hon.
Elin har längtat hela året
och det känns pirrigt när hon packar.
Hon behöver bra sportkläder som får svetten
att åka bort från kroppen.
Annars blir kläderna fuktiga
och det är lätt att bli kall.

– Jag packar hellre för mycket än för lite, säger Elin.

Bilfärden från Rimforsa upp till Dalarna tar en halv dag.
Elin och hennes man Arne turas om att köra.
Det är långtråkigt att åka bil och hon blir stel i ryggen.
Hon längtar efter snön och skidåkningen.