9563

Omslagsbild, Snöstormen

Provläs ett kapitel
Pris: 190,00 kr



Snöstormen

av
Sofia Nordin

I en skidstuga väntar tre syskon på sin pappa. Varför kommer han aldrig? Snön packas allt tjockare mot fönstren. Vinden tilltar. Mobilerna funkar inte.

Och så går strömmen. Syskonen inser att de måste lämna stugan – och våga sig ut i stormen. Sofia Nordins första lättlästa ungdomsbok är en dramatisk berättelse om att överleva.

Fakta

Författare: Sofia Nordin



Nivå: 2 – Lättare

Genre: Unga läsare
ISBN: 9789170535147

Utgivningsår: 2015-01-12



Bindningstyp: Inbunden

Antal sidor: 104
Dela på Internet:


Vi rekommenderar även

Omslagsbild, Den sista häxan


Pris: 170,00 kr


Den sista häxan
Omslagsbild, Fettot


Pris: 135,00 kr


Fettot
Omslagsbild, Kickboxaren 2 - Fightern


Pris: 190,00 kr


Kickboxaren 2 – Fightern
Det är mycket snö på vägen.
Kanske is också.
Han var arg när han åkte.
Man kör dåligt när man är arg.
Om det har hänt något är det mitt fel.
Det var jag som skrek åt honom
att han var dum i huvudet.

Vi slutar spela poker.
I stället tittar vi ut genom fönstret
och väntar på pappa. Det syns ingenting där ute.
Bara svart natt och snön som yr.

– Jag ringer och kollar, säger Laban.

Han tar upp mobilen och försöker ringa.

– Ingen mottagning!

Han går runt i huset.
Det är inte mottagning någonstans.
Tyra och jag gör likadant.
Ingenstans går det att ringa.
Det har varit dålig mottagning hela tiden,
men nu är den helt borta.