Pris: 95,00 kr
Kungsgatan
Adrian växer upp i byn Humla. När han fyller 18 år flyttar han till Stockholm. En kväll träffar han Marta från byn. Hon har blivit prostituerad och säljer sin kropp på gatan.
Adrian vet inte vad han ska göra med sitt liv. Han tar olika slags arbeten och läser mycket. Till slut känner Adrian sig mer som en arbetare från staden än en bondson från landet.
Ivar Lo-Johanssons roman berättar om livet i Stockholm på 1920-talet. Johan Werkmäster har återberättat boken till lättläst. Susanna Alakoski har skrivit förord.
Den 28 januari 2015 utsågs Kungsgatan till årets Stockholm läser-bok.
Boken finns även som Bok + Ljudbok.
Fakta
Författare: Ivar Lo-Johansson
Återberättare: Johan Werkmäster
Nivå: 3 – Lätt
Genre: Återberättade böcker, Klassiker
Återberättare: Johan Werkmäster
Nivå: 3 – Lätt
Genre: Återberättade böcker, Klassiker
ISBN: 9789170535208
Utgivningsår: 2015-01-12
Bindningstyp: Pocket
Antal sidor: 151
Utgivningsår: 2015-01-12
Bindningstyp: Pocket
Antal sidor: 151
Vi rekommenderar även
Varukorg
Summa: 0,00 kr




