9605

Omslagsbild, Drömtraktorn 2 - Hästtjejerna från helvetet

Provläs ett kapitel
Pris: 190,00 kr



Drömtraktorn 2 – Hästtjejerna från helvetet

av
Magnus Ljunggren

Daniel och Zekes traktor, deras röda 350 Boxer, är i toppskick. Snart är det dags för första tävlingen i Tractor Pulling! Det blir inte bara traktorn som sätts på prov, utan vänskapen också.

Drömtraktorn 2 är en bok om vänskap, kärlek, hästar och svek. Och traktorer förstås.

Fakta

Författare: Magnus Ljunggren



Nivå: 2 – Lättare

Genre: Unga läsare, Skönlitteratur
ISBN: 9789170535345

Utgivningsår: 2016-01-15



Bindningstyp: Inbunden

Antal sidor: 115
Dela på Internet:


Vi rekommenderar även

Omslagsbild, Försöksdjuret


Pris: 170,00 kr


Försöksdjuret
Omslagsbild, På flykt med trollroten


Rea: 50,00 kr


På flykt med trollroten
VI SKA VINNA!
En glödlampa lyste i Svinstians fönster.
En låt trängde ut genom den spruckna dubbeldörren
och ekade över Zekes pappas bondgård.
Hårda gitarrer och snabba trummor.
Inne i verkstaden stod Zeke
och Daniel framför datorn
och tittade på Youtubeklipp.
En stor grön traktor
satt fast i gyttjan i ett surhål.

– Han kommer loss, ser du det! sa Zeke.

Daniel nickade.
– Helt otroligt!
– Inte som tysken.
– Ska vi titta på tysken igen? undrade Daniel.
– Varför frågar du? sa Zeke
och klickade på klippet
”Gigantisk tysk försvinner”.

En enorm illröd traktor körde ner
i ett surhål i Florida.

– Modell Magnum CVX 370, sa Zeke.
380 kom i höstas.

Efter ett halvt varv stannade traktorn,
slirade och stod sedan stilla.
I sista stund hoppade den tyske föraren
av traktorn.
Sedan slukades den av gyttjan.

– Som trolleri, sa Zeke.
– Dom hittade den aldrig igen, sa Daniel.
Jag läste om det på tractor.com.
En av världens bästa traktorer
bara försvann för att aldrig hittas igen.