Den store Gatsby
Det är 1920-tal i USA. Nick flyttar till ett rikt område utanför New York. Där börjar han umgås med landets allra förmögnaste människor. De arbetar inte, i stället går de på partyn, dansar och dricker drinkar. Granne med Nick bor en märklig man som kallas för Den store Gatsby. I Gatsbys väldiga hus hålls fantastiska fester. Men ingen känner Gatsby. Men vem är han?
Den store Gatsby är en av 1900-talets mest berömda böcker. Det är en berättelse om livet i lyx, men också om grymhet, svek och olycklig kärlek. Här är boken återberättad till lättläst svenska av författaren Johan Werkmäster.
Fakta
Författare: F. Scott Fitzgerald
Återberättare: Johan Werkmäster
Nivå: 3 – Lätt
Genre: Återberättade böcker, Klassiker
Återberättare: Johan Werkmäster
Nivå: 3 – Lätt
Genre: Återberättade böcker, Klassiker
ISBN: 9789170534942
Utgivningsår: 2014-03-17
Antal sidor: 128
Utgivningsår: 2014-03-17
Antal sidor: 128
Vi rekommenderar även
Varukorg
Summa: 0,00 kr





