9593

Omslagsbild, Den sista fyrvaktaren

Provläs ett kapitel
Pris: 50,00 kr



Den sista fyrvaktaren

av
Sara Wadell

Julius vaktar en fyr. Det har han gjort väldigt länge, bara han och katten. Men så en morgon knackar det på fyrens dörr. Där står en kvinna med gröna ögon. Hon heter Gun, är äventyrare och ska tälta på Julius ö. Men när stormen drar in över ön sitter hon plötsligt i hans kök. Gun säger att hon aldrig vill sluta vara nyfiken. Julius är inte det minsta nyfiken och vill inte veta något om världen utanför.

Den sista fyrvaktaren är en drabbande och enkel kärlekshistoria om ensamhet, längtan och mod. Sara Wadell har tidigare skrivit I samma båt och Noors trädgård för LL-förlaget.

Fakta

Författare: Sara Wadell



Nivå: 2 – Lättare

Genre: Skönlitteratur, En Lätt Pocket
ISBN: 9789170535178

Utgivningsår: 2015-08-17



Bindningstyp: Pocket

Antal sidor: 76
Dela på Internet:


Vi rekommenderar även

Omslagsbild, Bedragaren


Pris: 95,00 kr


Bedragaren
Omslagsbild, Bengtssons hemlighet


Pris: 50,00 kr


Bengtssons hemlighet
Omslagsbild, Utvandrarna - med ljudbok


Pris: 260,00 kr


Utvandrarna – med ljudbok
Regnet droppar på rutan
och vinden tjuter utanför.
I det starka skenet från fyren
kan Julius se tältet.
Det står fortfarande på plats
men det syns att vinden drar i det.
Julius kan inte låta bli att undra
om tältet ska hålla.

Mörkret lägger sig över ön.
Fyren sprider sitt varma ljus
över det oroliga vattnet.
Vinden viner runt husknuten
och regnet slår mot taket.
Julius kan inte sova.
Han ligger vaken och undrar
hur Gun har det i tältet.
Han vrider sig oroligt i sängen.