D H Lawrence

Den engelske författaren D H Lawrence föddes 1885. Hans far var gruvarbetare och modern arbetade som lärare. D H Lawrence studerade vid Nottingham university college och arbetade därefter som lärare innan han blev författare.
D H Lawrences mest berömda roman är Lady Chatterleys älskare från 1928. Boken var på grund av sina sexskildringar och laddade språk delvis censurerad i Storbritannien ända fram till 1960.
D H Lawrence skrev sammantaget ett tiotal böcker. Han dog 1930 i Italien efter att ha varit sjuk i tuberkolos.
(Källa: Wikipedia)
Böcker utgivna av D H Lawrence
Lady Chatterleys älskare
av
D H Lawrence
-Jag har blivit gammal och mager. Min kropp har vissnat eftersom ingen smeker och kysser den. Min…
Läs mer
Genre: Återberättade böcker, Klassiker
Nivå: 3 – Lätt
Lady Chatterleys älskare – med ljudbok
av
D H Lawrence
-Jag har blivit gammal och mager. Min kropp har vissnat eftersom ingen smeker och kysser den. Min…
Läs mer
Genre: Återberättade böcker, Klassiker
Nivå: 3 – Lätt
