Våra boktitlar från A-Ö
Fallet Anna Frid
Anna Frid är skolans Lucia. En söt, populär 18-åring med allas ögon på sig. När hon hittas död ut…
Läs mer
Genre: Spänning, Skönlitteratur
Nivå: 2 – Lättare
Fallet Anna Frid – med ljudbok
Anna Frid är skolans Lucia. En söt, populär 18-åring med allas ögon på sig. När hon hittas död ut…
Läs mer
Genre: Samtida, Skönlitteratur
Nivå: 2 – Lättare
Farligt främmande
Folk tror på så konstiga saker. De tror att varelser från rymden kommer till jorden i flygande te…
Läs mer
Genre: En Lätt Pocket
Nivå: 3 – Lätt
Fettot
Jimmy har stora ätproblem. Ingen ser att han blir smalare och smalare. Han själv tycker att han ä…
Läs mer
Genre: Unga läsare
Nivå: 2 – Lättare
(65,00 kr)
Fettpärlan
Det har varit krig och oro i Frankrike. Vagnen rullar långsamt framåt. Hästarna halkar och flåsar…
Läs mer
Genre: Klassiker
Nivå: 2 – Lättare
Fira året runt
Alla länder har sina helger och högtider. I Sverige är midsommar en viktig festdag. Vi dansar run…
Läs mer
Genre: Övriga faktaböcker
Nivå: 2 – Lättare
Fira året runt – med ljudbok
Alla länder har sina helger och högtider. I Sverige är midsommar en viktig festdag. Vi dansar run…
Läs mer
Genre: Övriga faktaböcker
Nivå: 2 – Lättare
Flicka försvunnen
Kouplan har flytt från Iran. Han är ung, arbetslös och fattig. Och smart. Han lägger ut en annons…
Läs mer
Genre: Spänning, Skönlitteratur
Nivå: 3 – Lätt
Flicka försvunnen – med ljudbok
Kouplan har flytt från Iran. Han är ung, arbetslös och fattig. Och smart. Han lägger ut en annons…
Läs mer
Genre: Spänning, Skönlitteratur
Nivå: 3 – Lätt
Fluortantens dotter
Martin kan inte sluta titta på den vackra tandsköterskan Annika. Hon har de vitaste tänderna Mart…
Läs mer
Genre: Skönlitteratur
Nivå: 2 – Lättare

