Våra boktitlar från A-Ö
Ella, vilken bitch!
Ella är tretton år och går i sjuan. Hon skriver alla sina hemlisar i sin dagbok. Här skriver hon …
Läs mer
Genre: Unga läsare
Nivå: 2 – Lättare
En farlig vän
Kanske var det glimten i Jonnas ögon. Hon var vild, hon var vacker. Han ville göra allt hon bad o…
Läs mer
Genre: Unga läsare
Nivå: 2 – Lättare
En herrgårdssägen
En gång för länge sedan levde en ung man som hette Gunnar Hede. Hans föräldrar vill att han stude…
Läs mer
Genre: Klassiker
Nivå: 2 – Lättare
En krossad vas och sju andra berättelser
– Satans jävla skit! skriker Paasi och viftar med knutna nävar över disken. Han känner sig elektr…
Läs mer
Genre: Skönlitteratur
Nivå: 1 – Lättast
En man som heter Ove
Det var bättre förr, tycker Ove. Speciellt nu, när livet förlorat sin mening. Frun har dött och h…
Läs mer
Genre: Återberättade böcker, Skönlitteratur
Nivå: 3 – Lätt
En naken karl blir söt
En sommarnatt ringde det på fröken Laskers dörr. Utanför stod en naken karl.Det var fröken Lasker…
Läs mer
Genre: Skönlitteratur
Nivå: 2 – Lättare
En naken karl firar jul
Assar Jansson avskyr att fira jul. Eller rättare sagt, han avskyr att fira jul med sin syster. De…
Läs mer
Genre: Skönlitteratur
Nivå: 2 – Lättare
Esraa från Alexandria i Egypten
Egypten har inte bara stora pyramider. I staden Alexandria finns också ett berömt bibliotek. Där …
Läs mer
Genre: Barn i världen
Nivå: 1 – Lättast

