Våra boktitlar från A-Ö
(80,00 kr)
ABC mer
av
John Webb
Bokstäver finns inte bara i böcker och tidningar och på reklamskyltar. Bokstäver finns nästan öve…
Läs mer
Genre: Konst/Musik
Nivå: 1 – Lättast
Albert Einstein – Det modiga geniet
”Albert löser ofta problem genom att tänka i bilder. Han har tänkt på att åka ifatt ljusstrålar, …
Läs mer
Genre: Biografier, Faktaböcker
Nivå: 3 – Lätt
Albert Einstein – Det modiga geniet – med ljudbok
”Albert löser ofta problem genom att tänka i bilder. Han har tänkt på att åka ifatt ljusstrålar, …
Läs mer
Genre: Biografier, Faktaböcker
Nivå: 3 – Lätt
(170,00 kr)
Alexander den Stores Äventyr
För mer än 2000 år sedan levde den grekiske kungen Alexander. Han drömde om att resa och upptäcka…
Läs mer
Genre: Biografier, Historia
Nivå: 2 – Lättare
Amolle från Niger i Afrika
Amolle är 11 år och bor i landet Niger i Västafrika. Familjen vandrar omkring i Saharaöknen och s…
Läs mer
Genre: Barn i världen
Nivå: 1 – Lättast
Anna Karenina
av
Leo Tolstoj
Anna Karenina är en mycket vacker kvinna. Hon bor i den ryska staden Sankt Petersburg. Hon är gif…
Läs mer
Genre: Klassiker
Nivå: 3 – Lätt
Anna Karenina – med ljudbok
av
Leo Tolstoj
Anna Karenina är en mycket vacker kvinna. Hon bor i den ryska staden Sankt Petersburg. Hon är gif…
Läs mer
Genre: Klassiker
Nivå: 3 – Lätt
Anna på Brännö
Anna har just fatt sitt alldeles egna hem på Brännö utanför Göteborg. Äntligen kan hon bestämma s…
Läs mer
Genre: Övriga faktaböcker
Nivå: 1 – Lättast

