Andra skriver om oss
Kickboxaren 2 Fightern är den
efterlängtade fortsättningen på Kickboxaren! Äntligen skulle jag
vilja säga, och jag sträckläste den. Lika lättläst och spännande
som den första. Bloggen Drömbibblan (Enköpings
bibliotek).
Det är ingen lätt uppgift
att förklara Albert Einsteins teorier. Det är en ännu svårare
uppgift att förklara dem lätt och lättläst. Men Bengt Fredrikson
klarar det hela med pedagogisk finess och avväpnande humor. Aldrig
har det väl varit så roligt att ta del av genialiska tankar.
Tidningen Kulturvinden om Albert Einstein
– det modiga geniet.
Mina kanske två absoluta favoriter i Mördaren i parken och
andra skräckberättelser är ”Mördaren i parken” och ”Döden
på tallriken”. Det är kanske de minst suggestiva, men jag gillar
rivet jag känner efter att ha avslutat dem. De mer suggestiva
berättelserna kommer strax härefter, kan också meddelas, då jag
gillar alla fem berättelser skarpt. Så skriver Elina på bloggen
I elinas hylla
Dessutom
är detta en mycket fint skriven bok som berörde mig starkt. Med
enkelt, kortfattat språk och många bilder lyckas Ahlsén beskriva en
hel människas liv, och som läsare får jag komma Axel och hans
familj nära. Axel var idiot bör alla människor
läsa. Jag kommer att bära med mig historien om Axel länge. Så
skriver Andrea Zackrisson på bloggen
Bibliophilia.se.
Sofia Nordin gör det
igen! Snöstormen är en lättläst och välskriven bok
om överlevnad och utlämnade ungdomar, så skriver
Cirkbloggen (Medioteket Stockholm).
Det här
är en bok att sätta i alla ungdomars händer som inte riktigt pallar
att ta sig igenom en bok. Bloggen Bokfreak om
Riitta Jacobsson bok En farlig vän.
Den här boken är spännande
från början till slut och den är riktigt lättläst. Bloggen
Vårt röda rum om Sofia Nordins
Snöstormen.
En farlig vän
är snabbläst, utgiven på LL-förlaget och en riktig
kanonbok! Bloggen Världens bästa bok gillar
Ritta Jacobssons nya bok.
Så minns vi fredsdagen.
I Elinas Hylla har bland annat läst Torsten
Bengtssons Ett regn av bomber, som kom 2014.
Uppföljaren heter I krigets skugga.
Nivå: 1 – Lättast
Lite om våra nivåer
Böckerna från LL-förlaget är alltid lättlästa men inom
utgivningen finns olika nivåer som betecknar hur lätt
framställningen är.
Nivå 1
I nivå 1 dominerar ofta bilderna och det är lite eller mycket
lite text.
Nivå 2
I nivå 2 texterna längre. Men handlingen är enkel och väl
disponerad, ord är välkända, meningarna förhållandevis korta.
Nivå 3
Nivå 3 kräver ett större ordförråd. Här har språket
har bisatser och och det kan förekomma metaforer, meningarna är
längre. Nivån är lämplig för läsare som är på väg mot den ”vanliga”
litteraturen.
Läs mer om LL-förlagets nivåer
(80,00 kr)
ABC mer
av
John Webb
Bokstäver finns inte bara i böcker och tidningar och på reklamskyltar. Bokstäver finns nästan öve…
Läs mer
Genre: Konst/Musik
Nivå: 1 – Lättast
Amolle från Niger i Afrika
Amolle är 11 år och bor i landet Niger i Västafrika. Familjen vandrar omkring i Saharaöknen och s…
Läs mer
Genre: Barn i världen
Nivå: 1 – Lättast
Anna på Brännö
NYHET JANUARI 2016. Anna har just fatt sitt alldeles egna hem på Brännö utanför Göteborg. Äntlige…
Läs mer
Genre: Övriga faktaböcker
Nivå: 1 – Lättast
(120,00 kr)
Bilder hemifrån
av
Mona Larsson
I Bilder hemifrån berättar Mona Larsson till Anders Olssons bilder om en tid som inte längre finn…
Läs mer
Genre: Konst/Musik, Övriga faktaböcker
Nivå: 1 – Lättast
(0,00 kr)
Bland brevbärare och batonger
Betala hyran annars förlorar du lägenheten. Otto börjar nästan gråta när han läser det hemska bre…
Läs mer
Genre: Skönlitteratur
Nivå: 1 – Lättast
(160,00 kr)
Brandkåren kommer
»Du hör sirener tjuta på långt håll. Ett starkt blått sken kastar sitt ljus på den våta vägen i m…
Läs mer
Genre: Övriga faktaböcker
Nivå: 1 – Lättast
Claudio från Santiago de Chile
av
Bisse Falk
Här kan du läsa om pojken Claudio som bor i landet Chile. Claudio är fattig och måste arbeta efte…
Läs mer
Genre: Barn i världen
Nivå: 1 – Lättast
Dansa salsa med mig
Mitt problem är att jag är blyg.För tjejer alltså.Det är inte lätt.Jag vill ju träffa en tjej att…
Läs mer
Genre: Övriga faktaböcker
Nivå: 1 – Lättast
Dansa salsa med mig – med ljudbok
Mitt problem är att jag är blyg. För tjejer alltså. Det är inte lätt. Jag vill ju träffa en tjej …
Läs mer
Genre: Övriga faktaböcker
Nivå: 1 – Lättast
Varukorg

Läs senaste Boktidningen
Utvandrarna lättläst
LL-förlaget flyttar till MTM
Vid 1 januari 2015 blev LL-förlaget en del av MTM.
Vi fortsätter att ge ut böcker som vanligt. Utgivningen är
redan planerad till och med 2016.
Frågor och svar kring övergången



