Faktabocker

fb_llforlag

Andra skriver om oss

Böckerna har också grymt snygga omslag som
lockar till läsning. De korta meningarna och prosan som är
uppställd snarare som en luftig dikt istället för en kompakt text
gör det till ett nöje för vem som helst att läsa om den vackra röda
drömtraktorn, de busiga hästarna och den oemotståndliga katten som
nästlar sig in i Oves hjärta! Tidningen Kulturen om
Drömtraktorn 2 och En man som heter
Ove

Kickboxaren 2 Fightern är den
efterlängtade fortsättningen på Kickboxaren! Äntligen skulle jag
vilja säga, och jag sträckläste den. Lika lättläst och spännande
som den första
. Bloggen Drömbibblan (Enköpings
bibliotek).

Det är ingen lätt uppgift
att förklara Albert Einsteins teorier. Det är en ännu svårare
uppgift att förklara dem lätt och lättläst. Men Bengt Fredrikson
klarar det hela med pedagogisk finess och avväpnande humor. Aldrig
har det väl varit så roligt att ta del av genialiska tankar.

Tidningen Kulturvinden om Albert Einstein
– det modiga geniet.



Mina kanske två absoluta favoriter i Mördaren i parken och
andra skräckberättelser
är ”Mördaren i parken” och ”Döden
på tallriken”. Det är kanske de minst suggestiva, men jag gillar
rivet jag känner efter att ha avslutat dem. De mer suggestiva
berättelserna kommer strax härefter, kan också meddelas, då jag
gillar alla fem berättelser skarpt
. Så skriver Elina på bloggen
I elinas hylla

Dessutom
är detta en mycket fint skriven bok som berörde mig starkt. Med
enkelt, kortfattat språk och många bilder lyckas Ahlsén beskriva en
hel människas liv, och som läsare får jag komma Axel och hans
familj nära. Axel var idiot bör alla människor
läsa. Jag kommer att bära med mig historien om Axel länge. Så
skriver Andrea Zackrisson på bloggen
Bibliophilia.se.

Sofia Nordin gör det
igen! Snöstormen är en lättläst och välskriven bok
om överlevnad och utlämnade ungdomar, så skriver
Cirkbloggen (Medioteket Stockholm).

Det här
är en bok att sätta i alla ungdomars händer som inte riktigt pallar
att ta sig igenom en bok. Bloggen Bokfreak om
Riitta Jacobsson bok En farlig vän.

Den här boken är spännande
från början till slut och den är riktigt lättläst
. Bloggen
Vårt röda rum om Sofia Nordins
Snöstormen.

En farlig vän
är snabbläst, utgiven på LL-förlaget och en riktig
kanonbok!
Bloggen Världens bästa bok gillar
Ritta Jacobssons nya bok.

Så minns vi fredsdagen.
I Elinas Hylla har bland annat läst Torsten
Bengtssons Ett regn av bomber, som kom 2014.
Uppföljaren heter I krigets skugga.