En pojke sitter i en bokhylla omgiven av böcker och läser på en surfplatta. Han har på sig hörlurar.

Alla ska ha möjlighet att läsa på sina villkor

Nyheter från MTM


  • Nominera till årets läsombud 2024

    Vet du någon som brinner för att främja läsning? Nominera i så fall personen till Årets läsombud 2024.

  • Tillgänglig samhällsinformation om valet till Europaparlamentet

    Den 9 juni 2024 är det EU-val. Då har fler än 350 miljoner människor i EU:s länder möjlighet att välja politikerna till EU:s riksdag. På denna sida finns ljudfiler med information om valet. Informationen kommer från Valmyndigheten.

  • Nominera till Läsguldet 2024

    Vet du någon som gör en extra insats för personer med syn- eller läsnedsättning? Mellan 15 april och 15 augusti kan du nominera till MTM:s pris Läsguldet – tillgänglig läsning för alla.