Omslagsbild, Tangokungen
Provläs ett kapitel
Pris: 55,00 kr

Tangokungen

av Ulla Keyling

Cissi drömmer om romantik. Det mest romantiska hon kan tänka sig är en man som kan dansa tango, en riktig tangokavaljer!

En dag får Cissi syn på en kontaktannons i tidningen. Signaturen är Tangokungen. Hon svarar förstås direkt på den på annonsen!

Läs recensioner
Dela på Internet:

Fakta

Författare: Ulla Keyling

Nivå: 2 - Lättare
Genre: Skönlitteratur, Kärlekskiosken
ISBN: 9789170530210
Utgivningsår: 2004-08-25

Bindningstyp: Pocket
Antal sidor: 58

Vi rekommenderar även

Omslagsbild, En naken karl firar jul
Pris: 120,00 kr
En naken karl firar jul
Omslagsbild, Fluortantens dotter
Pris: 190,00 kr
Fluortantens dotter
Omslagsbild, I samma båt
Pris: 180,00 kr
I samma båt
Omslagsbild, Våga älska!
Rea: 30,00 kr
Våga älska!
Cissi ser på Kent. Hon fantiserar
om drömprinsen, tangokungen.
Hon tänker sig honom bredvid Kent.
Kent, redan lite småfet
och med ölburken i handen.
Tangokungen, lång, slank vältränad
och med ett sexigt leende.

En tangokung sitter inte
och glor framför dumburken,
nej, han tar artigt hennes hand och säger:

- Vad sägs om lite vitlöksgratinerade sniglar,
en exotisk paella, kiwiglass med marimbalikör?
Men först ett glas champagne min sköna!

Hon förstår inte riktigt.
Kan det verkligen vara så att Kent just nu
har blivit så mycket tjockare,
så mycket tristare och så mycket tråkigare?
Eller har hon bara inte sett det förut?
Det är romantik och kärlekskrångel! (Ur Unik 050408)

Boken har bra personskildringar som gör att man trots det lilla formatet får en god inblick i hur människor i en svensk småstad kan känna det. Boken bör passa allt från yngre flickor och uppåt. Det lätta språket gör att den passar särskilt bra för lässvaga vuxna. (Ur BTJ)