Omslagsbild, På spaning efter EU
Visa fler bilder Provläs ett kapitel
Rea: 50,00 kr
(180,00 kr)

På spaning efter EU

av Bengt Fredrikson

Några kanske säger att det inte ens märks att vi är med i EU. Det är inte sant. Vi är med i EU och det märks. Varje dag styrs vi av lagar och regler som EU har bestämt. Vi hör ord som Europaparlamentet, EMU och EG-domstolen men vi tänker sällan på vad de betyder. Det borde vi göra. EU får allt större betydelse för oss i Sverige.

Sluta vara EU-blind, det är hög tid att undersöka vad EU egentligen sysslar med och hur det påverkar oss. Det är dags att gå på spaning efter EU!

Det här är en illustrerad och rolig bok, fylld med fakta om EU.

Relaterade länkar
Till boken finns en lektion på Lärarrummet
Dela på Internet:

Fakta

Författare: Bengt Fredrikson
Bild: Jens Andersson

Nivå: 3 - Lätt
Genre: Samhälle
ISBN: 9789170532757
Utgivningsår: 2009-02-02

Bindningstyp: Inbunden
Antal sidor: 205

Vi rekommenderar även

Omslagsbild, Miljöspanarnas bästa
Pris: 100,00 kr
Miljöspanarnas bästa
Omslagsbild, På jobbet 9 till 5
Pris: 170,00 kr
På jobbet 9 till 5
DEN RÖRLIGA FRIHETEN

Sommaren 2004 samlas arga svenska byggjobbare
utanför Söderfjärdsskolan i Vaxholm.
Skolan ska byggas om.
Men det är inte svenska byggare
som ska göra jobbet.Inne på skolgården
har utländska jobbare satt igång med arbetet.
Utanför staketen stiger i
lskan bland de svenska byggarna.
De bestämmer sig för att stoppa bygget.

Ombyggnaden av skolan i Vaxholm
borde inte ha varit någon stor sak.
Men ett par år senare var skolbygget
känt över hela Europa. Söderfjärdsskolan hade
blivit ett fall för EG-domstolen
och många väntade oroligt
på domen.
På spaning efter EU

På spaning efter EU