Omslagsbild, Nio dagar i Maddes liv
Visa fler bilder Provläs ett kapitel
Pris: 170,00 kr

Nio dagar i Maddes liv

av Maria Küchen

Madde jobbar i stadsparken och älskar att klippa gräs. Hon drömmer sig bort i solen och tänker på sådant hon tycker om – resor, kakor, stjärnor och killar.

En dag står det en riktig drömprins vid fontänen. Han heter Jacob och är byggjobbare. Varje dag kommer han till parken och äter sina lunchmackor. När Madde får veta att han redan har en flickvän blir hon väldigt ledsen.

Men hennes arbetskamrat Ulla förstår att det finns något annat Madde är ledsen för också, något mycket värre...

Läs recensioner
Dela på Internet:

Fakta

Författare: Maria Küchen
Bild: Lena Sjöberg

Nivå: 2 - Lättare
Genre: Skönlitteratur
ISBN: 9789170532771
Utgivningsår: 2009-02-02

Bindningstyp: Inbunden
Antal sidor: 110

Vi rekommenderar även

Omslagsbild, Den öppna gylfen
Rea: 50,00 kr
Den öppna gylfen
Omslagsbild, Resan mot döden
Rea: 50,00 kr
Resan mot döden
Omslagsbild, Tjock-Ida
Pris: 40,00 kr
Tjock-Ida
Omslagsbild, Älskarinnan
Rea: 30,00 kr
Älskarinnan
- Jakob berättade för mig örn din chef,
fortsätter Sara.
Han är otrogen mot sin fru.
Och han har varit väldigt elak mot dig.
Eller hur?

Jag nickar.
Min bakelse smakar tyvärr inte så gott.
Tuggan i min mun fastnar.
Den är nästan omöjlig att svälja.
Grön marsipan sitter fast i min gom.

- Jakob och jag har tänkt ut en sak, säger Sara.
Vi tänker skoja lite med Stefan.

Jakob och Sara berättar om sin idé.
Den är hemsk och bra.
Jag vill skratta, så bra är den.
Jag vill skrika, så hemsk är den.

De frågar inte om jag gillar deras idé.
De har bestämt sig:
De tänker bara göra det.

Jag borde kanske bli arg.
Men jag kan inte rå för
vad Sara och Jakob gör.

Jag kan inte ens tycka något, eller hur?
Dumma, korkade Mådde fattar ju inget.
Dumma, korkade Mådde tycker aldrig något.

Nej, jag är faktiskt inte dum och korkad.
Saras och Jakobs plan är inte heller så dum.
"Här lyckas hon med konststycket att fånga in ett komplicerat skeende och gestalta det i en enkel form. Fram växer en berättelse om kärlek, sexuellt utnyttjande, hämnd och vänskap."

Birgitta Eliasson-Roos, BTJ, Häftepos 09108335
Nio dagar i Maddes liv

Nio dagar i Maddes liv