Mitt liv som hund
av
Reidar Jönsson
Allting Ingemar gör blir fel. Även när han försöker göra rätt. Han river sönder sina byxor och tappar bort sina glasögon. Han bränner ner skogsdungen också. Ingemar blir för jobbig för sin sjuka mamma och måste flytta till sin morbror i Småland.
Ingemar känner sig ensam. Men han tänker att det kunde vara värre. Det finns alltid någon som har det värre.
Fakta
Författare: Reidar Jönsson
Återberättare: Niklas Darke
Nivå: 2 - Lättare
Genre: Samtida
ISBN: 9789170532825
Utgivningsår: 2010-03-26
Bindningstyp: Pocket
Antal sidor: 128
Vi rekommenderar även
- Jag börjar få bröst, sade hon till slut.
Är det inte hemskt?
Stackars Saga.
Nu förstod jag.
Det var en katastrof.
Nu skulle hon inte kunna vara med
i fotbollslaget till våren.
Vi kunde inte ha någon med bröst i vårt pojklag.
Det var grymt att just hon skulle få bröst.
Hon var bäst i laget.
Jag önskade jag hade fått brösten istället.
Jag var ändå så dålig på fotboll.
Hur skulle det gå för Saga
om hon inte fick spela fotboll?
Och hur skulle det gå för fotbollslaget utan Saga?
Då fick jag min idé.
– Kan du inte linda in brösten? sade jag.