Omslagsbild, Kloka kvinnor och finurliga flickor
Visa fler bilder Provläs ett kapitel
Pris: 170,00 kr

Kloka kvinnor och finurliga flickor

av Per Gustavsson

Kloka kvinnor och finurliga flickor finns det gott om. Och många sätt att vara listig och klok. Här möter du några som vet hur man ska göra för att få det som man själv vill.

Boken innehåller femton fräcka och roliga historier om kvinnor. Möt till exempel flickan som fes och slapp arbeta, pigan som slutade äta och blev rik och den kloka dottern som blev drottning.

Författaren Per Gustavsson reser mycket runt i Sverige och berättar sina fantastiska sagor, sägner och spökhistorier.

Dela på Internet:

Fakta

Författare: Per Gustavsson
Bild: Anders Westerberg

Nivå: 2 - Lättare
Genre: Skönlitteratur
ISBN: 9789170533587
Utgivningsår: 2011-08-25

Bindningstyp: Inbunden
Antal sidor: 75

Vi rekommenderar även

Omslagsbild, Campingkärlek
Pris: 50,00 kr
Campingkärlek
Omslagsbild, Den sista häxan
Pris: 170,00 kr
Den sista häxan
Omslagsbild, Det avhuggna fingret
Pris: 170,00 kr
Det avhuggna fingret
Hur man slipper efterhängsna pojkar

I en by bodde en flicka
som alla människor tyckte mycket om.
Hon var alltid rar och trevlig.
Om någon bad henne om hjälp
sa hon aldrig nej.

Många pojkar uppvaktade flickan
och ville gifta sig med henne.
Det var särskilt tre pojkar
som aldrig lämnade henne i fred.

- Vänner kan vi vara, sa flickan.
Men jag vill inte gifta mig med någon av er.

Men pojkarna brydde sig inte om vad hon sa.
Alltid följde de efter henne.
Kloka kvinnor och finurliga flickor

Kloka kvinnor och finurliga flickor