Kärlek på lasarett
av
Kristina Lindström
Lasse cyklar iväg i väldig fart. Men han ser inte stenen som ligger på gatan framför honom. Pang! Ambulansen kör honom till sjukhuset. Han har brutit ett ben och han har ett stort sår i huvudet.
Men snälla syster Eva tar hand om honom. Hon är underbar, tycker Lasse. Fast vad håller doktor Vass på med? Måste han flörta så med Eva?
Det är spännande med kärlek på lasarett!
Läs recensioner
Fakta
Författare: Kristina Lindström
Bild: Maria Lantz
Nivå: 1 - Lättast
Genre: Skönlitteratur
ISBN: 9789170530876
Utgivningsår: 2007-09-02
Bindningstyp: Storpocket
Antal sidor: 59
Vi rekommenderar även
Då kommer Eva in till honom.
- Jag ska lägg om ditt förband säger hon.
Hon tar försiktigt i honom
med sina mjuka händer.
Deras blickar möts.
Den här LL-boken är en riktig "Vita serien-berättelse" med mycket lite text men många fotografiska bilder. Språket är nästan genomgående enkelt/... /och layouten och typografin är seriemagasinets eller fotoberättelsens. (Ur BTJ)