Inte mer än fullt tack!
av
Benny Haag
”När jag var 14 år en Valborg, köpte en kompis brorsa ut en flaska Kir. Och herregud vilken befrielse! En av de lyckligaste ögonblicken i mitt liv! Skärpet runt bröstet knäpptes upp. Så underbart! Då blev jag livrädd, jag drack ju för helvete!”
Det här är en berättelse om hur det kan vara när både farfar och pappa super. Och när sonen börjar supa – fast han lovat Gud att aldrig bli likadan som sin far. Men nu dricker han hela tiden. Och precis som sin pappa struntar han i att barnen blir lidande och att hans fru är på väg att lämna honom. För den som super blir lögn till sanning tills han själv en dag vågar ställa frågan: Vad är det egentligen som betyder något?
Fakta
Författare: Benny Haag
Bild: Marja Ruta
Nivå: 3 - Lätt
Genre: Samtida, Drama
ISBN: 9789170531002
Utgivningsår: 2007-02-09
Bindningstyp: Inbunden
Antal sidor: 103
Vi rekommenderar även
- Nja, det är ju lite dåligt väder ute.
Jag tar jag en whiskey så blir det bättre.
Förlorade Hammarby! Jag tar två whiskey
så känns det nästan som oavgjort.
Jag känner mig lite på lågen,
tar jag tre whiskey så blir jag glad.
Nu gällde bara ja eller nej!
Ja, det är dåligt väder.
Vill jag gå ut så får jag sätta på mig en tröja.
Ja, Hammarby förlorade, hoppas dom vinner nästa match.
Ja, jag känner mig på lågen idag.
Det blir säkert bättre i morgon.
Ja eller nej till spriten.
Ja eller nej till livet.
- Nja, jag vet inte om jag dricker för mycket.
Kanske blev lite mycket en midsommar.
Eller för mycket vet jag inte precis,
det är väl ganska vanligt kanske
att folk vid ett sånt tillfälle,
kanske nån helg, eller helg vet jag inte...
Ja, jag är alkoholist!