I stormen ska du dö
av
Anna Jansson
Börje och Gun är bönder på Gotland. De har varit gifta länge.
En dag kommer det en kvinna till ön. Hon heter Siri och hon ska hyra Börjes och Guns torp över sommaren. Siri är ung och vacker, Gun känner sig gammal och ful.
Det kan vara farligt att känna sig gammal och ful. Det kan faktiskt vara livsfarligt.
Fakta
Författare: Anna Jansson
Nivå: 2 - Lättare
Genre: Spänning
ISBN: 9789170531316
Utgivningsår: 2007-03-08
Bindningstyp: Pocket
Antal sidor: 118
Vi rekommenderar även
NÅGRA DAGAR senare kommer ett brev
med posten.
Ett lila kuvert som luktar parfym.
Börje öppnar brevet.
Gun ser att det ligger pengar i kuvertet.
Börje stoppar pengarna direkt i sin plånbok.
Sedan läser han brevet.
- Vad står det? frågar Gun?
Hon försöker läsa, men ser inte så bra.
Börje har glasögonen.
Han tycker att det räcker
att de har ett par glasögon ihop.
- Det kommer en hyresgäst, säger Börje.
En kvinna som heter Siri Bengtsson.
Hon kommer med båten redan nästa vecka.