Omslagsbild, Glassfamiljen
Pris: 120,00 kr

Glassfamiljen

av Catharina Kåberg

- Hela familjen älskar glass, säger Calle Gudmundsson.

Calle skruvar och vrider på olika knappar på glassmaskinen. Snart sprutar ljuslila gräddglass ur ett rör. Ur ett annat åker blåbär i en rasande fart.

Glassen hamnar i en strut och åker vidare på ett långt band. Snart har struten fått papper på sig och körs in i frysen. Svish, svish, låter det. Fort går det också

Calle och hans familj äger en glassfabrik i Skåne. Familjen gör fler än en miljon strutar varje år. Här görs också glassbåtar, isglassar och flera andra sorters glass.

Relaterade länkar
1. Till boken finns en lektion på Lärararrummet
Dela på Internet:

Fakta

Författare: Catharina Kåberg
Bild: Catharina Kåberg

Nivå: 1 - Lättast
Genre: Övriga faktaböcker
ISBN: 9789170533624
Utgivningsår: 2011-08-25

Bindningstyp: Inbunden
Antal sidor: 60

Vi rekommenderar även

Omslagsbild, Killakuten
Pris: 170,00 kr
Killakuten