Glasets hemlighet
av
Bodil Mårtensson
Annelie Bendelin är journalist. Hon söker något spännande att skriva om. Av antikhandlare Gerner får hon låna ett champagneglas. Gerner berättar en märklig historia om det gamla och vackra glaset.
Dagen efter blir Gerner mördad. Annelie anar att mordet har något med glaset att göra. Men vad hon inte vet är att mördaren jagar henne medan hon försöker lösa glasets hemlighet.
Läs recensioner
Fakta
Författare: Bodil Mårtensson
Nivå: 2 - Lättare
Genre: Spänning
ISBN: 9789170530296
Utgivningsår: 2004-09-02
Bindningstyp: Pocket
Antal sidor: 110
Vi rekommenderar även
Plötsligt ser hon ett jättestort öga!
Det stirrar på henne bakom disken.
Och ögat ser verklgien kusligt ut.
-Å, utbrister hon och tar sig förskräckt för bröstet.
Då dras draperiet plötsligt åt sidan
och en gammal man stiget fram till disken.
Det är han som har betraktat henne
genom springan i draperiet.
Han är så närsynt
att hans tjocka glasögon får hans ögon
att se jättestora och skrämmande ut.
- Väkommen, hälsar han med rosslig röst.
Mitt namn är herr Gerner, jag äger affären.
Jag hoppas att jag inte skrämde er.
För den som har lässvårigheter på grund av förståelsehinder, och som kanske dessutom uppskattar spänning, är detta ett gott alternativ. (Ur BTJ)