Frida gillar... (DVD)
av
Niklas Darke
Frida gillar... är en animerad film i fem avsnitt. 13-åriga Frida har ett stort hjärta, det är så mycket hon gillar. Förutom hennes bror Jonatan förstås. Han är världens största idiot och bultar på hennes dörr hela dagarna.
Frida gillar Målsman, sin hund. Och hästar, ”häst är bäst”, men mest av allt gillar hon Stefan
som går i hennes klass. Honom fantiserar hon om hela dagarna. Men Anita är också ute efter Stefan, hur ska Frida bli av med henne?
Frida bor med sin pappa Johnny och styvmamman Aina som är polis. Varje kväll pratar Frida i sin dagbok.
DVD-bok
Fakta
Författare: Niklas Darke
Bild: Lars Holmström
Nivå: 2 - Lättare
Genre: Unga läsare
ISBN: 9781111111114
Utgivningsår: 2008-06-01
Vi rekommenderar även