Omslagsbild, Ett barn ska jag ha...
Visa fler bilder Provläs ett kapitel
Pris: 150,00 kr

Ett barn ska jag ha...

av Tomas Dömstedt

»Ett barn ska jag ha när jag blir stor, med smala ben och mjuka skor. Små vassa tänder och skära händer, mage som en sockertopp...«

Marie har ett funktionshinder men lever ett väldigt bra liv – egen lägenhet där hon bor
med sin sambo Anders som hon älskar, familj och goda vänner. Men det är något som saknas...

Ett barn. Problemet är bara FELET. De som har FELET ska inte ha barn. Eller? Ett barn ska jag ha...

Dela på Internet:

Fakta

Författare: Tomas Dömstedt
Bild: Helena Davidsson Neppelberg

Nivå: 2 - Lättare
Genre: Skönlitteratur
ISBN: 9789170531910
Utgivningsår: 2008-02-04

Bindningstyp: Inbunden
Antal sidor: 104

Vi rekommenderar även

Omslagsbild, Drömmen om danskungen
Pris: 135,00 kr
Drömmen om danskungen
Omslagsbild, Drömprinsen
Pris: 55,00 kr
Drömprinsen
Omslagsbild, Äntligen bröllop!
Pris: 180,00 kr
Äntligen bröllop!
En syster till mamma

Marie och Susanne träffas flera gånger i veckan.
Antingen går Marie hem till Susanne efter jobbet,
eller också kommer Susanne hem till dem.

- Nu sätter vi oss och pratar skit ett tag,
brukar Susanne säga.

Och det gör de. Fladdrar om allt möjligt,
skrattar och har kul. Som de alltid har gjort.
Susanne är storasyster. Det märks! Hon har alltid
tagit hand om Marie. Men ibland bryr hon sig
lite för mycket. När Susanne blir för tjatig
brukar Marie kalla henne för "morsan".

Susanne är inte bara storasyster, hon är Maries
gode man också. Hon håller koll på Maries pengar
och ser till att räkningarna blir betalda
och annat tråkigt och besvärligt. Och bestämmer åt
Marie när hon inte klarar av att bestämma själv.
Annars är hon Susanne, bara. Storasystern.
Ett barn ska jag ha...

Ett barn ska jag ha...