Omslagsbild, Ella, vilken bitch!
Visa fler bilder Provläs ett kapitel
Pris: 150,00 kr

Ella, vilken bitch!

av Pernilla Gesén

Ella är tretton år och går i sjuan. Hon skriver alla sina hemlisar i sin dagbok. Här skriver hon om att hon har blivit en bitch. För ibland är hon nämligen med och mobbar Fayka. Ella är också ihop med Max ...fast hon är kär i Julio.

Boken har teckningar av Eva Lindström.

Dela på Internet:

Fakta

Författare: Pernilla Gesén
Bild: Eva Lindström

Nivå: 2 - Lättare
Genre: Unga läsare
ISBN: 9789189451711
Utgivningsår: 2003-01-25

Bindningstyp: Inbunden
Antal sidor: 92

Vi rekommenderar även

Omslagsbild, Den hemliga signalen
Rea: 50,00 kr
Den hemliga signalen
Omslagsbild, Jag är Zlatan
Pris: 110,00 kr
Jag är Zlatan
Omslagsbild, Kickboxaren
Pris: 190,00 kr
Kickboxaren
Jag skulle lika väl kunnat gå klädd i en sopsäck.
Julio brydde sig inte ett skit.
Han brydde sig bara om sina killkompisar
och om Moa så klart.
Julio busvisslar när Moa får förbi
men Moa bara spänner ut brösten och går vidare.
Tur för mej att hon är så pantad.
Otur för mej att Julio inte tittar på mej istället.
För jag stod nära Julio hela rasten
och kände mig fånig i Sannas stövlar.

Då händer nåt otroligt!
Kia kom fram.

– Fan vad schyssta, sa hon och stirrade
på stövlarna.

Sen såg hon upp på mej.

– Hej förresten. Får jag prova?

Det är klart att hon fick prova stövlarna.
Kia hade aldrig brytt sej om mej förut.
Nu pratade hon på som om vi alltid
hade varit kompisar.
Ella, vilken bitch!

Ella, vilken bitch!