Omslagsbild, Dolores - flickan utan ögon
Provläs ett kapitel
Rea: 80,00 kr
(170,00 kr)

Dolores - flickan utan ögon

av Anders Brundin

Felix Lindwall vill inte leva längre. Han hatar plugget, hans tjej har dumpat honom och han vet inte ens om hans pappa lever. Men när han träffar Dolores på skolans tak förändras allt. Han vill ha henne. Hon är snygg, sexig, varm och glad. Ibland. Men hon kan också vara iskall, hatisk och hotfull.

När Felix gör efterforskningar upptäcker han att hon inte går på skolan. Däremot gick det en Dolores där på 70-talet, men hon är död. Om en vecka är det exakt 30 år sedan hon dog. Vad vill Dolores egentligen?

Dolores är Anders Brundins första ungdomsbok och den riktar sig till lite äldre unga läsare. Han har tidigare skrivit barnböcker och manus till teve-serier.

Dela på Internet:

Fakta

Författare: Anders Brundin

Nivå: 2 - Lättare
Genre: Unga läsare
ISBN: 9789170532047
Utgivningsår: 2008-08-25

Bindningstyp: Inbunden
Antal sidor: 135

Vi rekommenderar även

Omslagsbild, Jag är Zlatan
Pris: 110,00 kr
Jag är Zlatan
Omslagsbild, Trollroten
Rea: 50,00 kr
Trollroten
- Är du tillbaka?

Det är konstigt. Att Felix kan ligga så här och gråta,
med sitt huvud i mammas knä. Det har han ju inte gjort
sen han var liten.

- Jag visste att du inte hade lämnat ut mig till de där
barnpsykologerna, säger Felix. Det är den där läkaren
vi träffade som har riggat det här.

Mamma stryker Felix hår.

- Hur kan dom tro att du har misshandlat Charlotte?¨

- Det är någon som vill komma åt mig. Kanske för något
som gjordes för trettio år sen. 15 år innan jag var född.
Eller så...

Felix snörvlar.

- Eller så har jag blivit galen.

- Du Felix. Mamma funderar. Den där Dolores...
Har du någon bild på henne?

Felix skakar på huvudet. Sen börjar han gräva
i bakfickan på jeansen. Får upp fotot på "siffer-ryggen".

- Det här är det enda foto jag har. Kanske är det Dolores
rygg. Siffrorna är ett kodat meddelande:
"Rädda mig. Annars dör Charlotte."