Omslagsbild, Det perfekta livet
Provläs ett kapitel
Pris: 40,00 kr

Det perfekta livet

av Niklas Magnusson

När Ina och Lars flyttar in i sitt drömhus och det perfekta livet ska börja är Ina ändå inte helt nöjd. Kuddarna i sängen passar inte gardinerna och den gamla soffan är inte lika snygg som hos Lundberg, grannen.

Snart har soffan bytts ut till en likadan modell som Lundberg har. Porslinet likaså och ja, det mesta från det gamla hemmet faktiskt. Men fortfarande saknas något för att Ina och Lars ska bli lika lyckliga som Lundbergs. Allt är utbytt och nytt men Lars är kvar. Ina börjar snart fundera på hur hon ska kunna göra om Lars...

Dela på Internet:

Fakta

Författare: Niklas Magnusson

Nivå: 2 - Lättare
Genre: En Lätt Pocket
ISBN: 9789170533587
Utgivningsår: 2011-08-25

Bindningstyp: Lätt Pocket
Antal sidor: 72

Vi rekommenderar även

Omslagsbild, Lek med döden
Pris: 40,00 kr
Lek med döden
Omslagsbild, Oss skrämmer dom inte
Pris: 40,00 kr
Oss skrämmer dom inte
Omslagsbild, Rolands resa
Pris: 40,00 kr
Rolands resa
Goda grannar

Ina och Lars flyttar in mellan jul och nyår.
Det har snöat. Ett tunt snötäcke har lagt sig
på vägen upp till huset och på trappan.
Det är mörkt i de andra radhusen.
U tom hos grannen.
Där lyser det hemtrevligt genom fönstret
och parkeringen är fri från snö.
Ina läser på brevlådan.
Malin och Jan Lundberg, står det.

Samtidigt öppnas dörren
och en kvinna kommer ut.
Ina känner igen henne
från visningen. Det var hon
som hade den lilla flickan med sig.

- Hej! säger kvinnan.
Är det ni som ska flytta in?
Vad kul att få grannar!

Ina och Lars nickar.
Flyttbilen står på uppfarten.
- Men så mycket snö!
Ni kan låna vår borste
och sopa bort snön så att ingen halkar.
Det vore ju dumt första dan.
Jag heter Malin Lundberg förresten.