Dansa salsa med mig
av
Ylva Killander
Mitt problem är att jag är blyg.
För tjejer alltså.
Det är inte lätt.
Jag vill ju träffa en tjej
att vara ihop med.
Hur ska det gå till?
Kanske jag kan träffa någon
på dansgolvet, tänker jag.
Men jag kan inte dansa,
så jag går en kurs i bugg.
Och jag går en kurs i salsa.
Men vem vill dansa med mig?
Ylva Killander har skrivit boken
efter en idé av Anki Almqvist
som har fotograferat. Båda har
tidigare gjort flera lättlästa böcker.
Relaterade länkarTill den här boken finns en lektion på Lärarrummet för lättläst.
Fakta
Författare: Ylva Killander
Bild: Victoria Bergmark
Nivå: 1 - Lättast
Genre: Övriga faktaböcker
ISBN: 9789170533914
Utgivningsår: 2012-03-19
Bindningstyp: Inbunden
Antal sidor: 76
Vi rekommenderar även
Håller jag på att bli kär?
– Klubben stänger snart.
Jag vill dansa lite mer med dig,
säger jag och hoppar ner från barstolen.
Det är så skönt att dansa med Amanda.
Jag gillar henne.
Vi skrattar mycket och snackar om allt.
Dansen får inte ta slut.
Så här vill jag ha det. Jämt.
Men klubben stänger, dansen är slut.
Vi hämtar våra jackor
och ger oss ut i den mörka natten.