Omslagsbild, Barnens ö
Provläs ett kapitel
Pris: 65,00 kr

Barnens ö

av PC Jersild

Reine hade bestämt sig. Han skulle inte åka till Barnens ö. Han ville inte. Han hade mycket att fundera över. Vem var hans farsa? Varför måste man bli vuxen? Vad händer efter döden?

Om man skulle fundera kunde man inte vara på Barnens ö med en massa skränande ungar omkring sig. Reine skulle stanna hemma i stan i stället. Bo ensam hela sommaren och klara sig själv.

Dela på Internet:

Fakta

Författare: PC Jersild
Återberättare: Niklas Darke

Nivå: 3 - Lätt
Genre: Samtida
ISBN: 9789170531354
Utgivningsår: 2007-04-01

Bindningstyp: Pocket
Antal sidor: 190

Vi rekommenderar även

Omslagsbild, Anna, Hanna och Johanna
Pris: 65,00 kr
Anna, Hanna och Johanna
Omslagsbild, Glasfåglarna
Pris: 65,00 kr
Glasfåglarna
Omslagsbild, När de döda vaknar
Rea: 50,00 kr
När de döda vaknar
Omslagsbild, Predikanten
Pris: 85,00 kr
Predikanten
Reine cyklade i flera timmar.
Han låtsades att han var motorcykelförare
och körde en jättestor Honda-motorcykel.
Se upp!
Här kommer Reine Larsson,
den världsberömda motorcyklisten!

Men hur skulle han hitta till Barnens ö?
Var låg det någonstans?
Det enda Reine visste
var att den låg vid havet i skärgården.
Men skärgården var stor.
Det kunde vara åt vilket håll som helst.

Reine ryckte på axlarna.
Det fick ordna sig senare.
Bara han kom fram till havet
så kunde han leta sig fram sista biten.

Reine hade blivit förkyld.
Halsen var tjock.
Näsan var torr och varm.

Han stannade och plockade upp en socka ur väskan.
Han knöt sockan runt halsen och satte fart igen.
Mormor brukade säga att det hjälpte mot förkylning.
En socka runt halsen.
Inte en halsduk.