Omslagsbild, Arsenik och gamla synder
Provläs ett kapitel
Rea: 30,00 kr
(40,00 kr)

Arsenik och gamla synder

av Bodil Mårtensson, Olof Svedelid, Ulf Durling

Tre deckarnoveller om kvinnor som önskar livet ur sina män. Men kan de göra verklighet av sina drömmar och komma undan med det?

– Så länge vi rättsläkare finns, existerar inte det perfekta mordet, skryter Hansson. Skrattar bäst som skrattar sist, tänker gumman. Den otrogne maken älskar fina viner, men vad är det för eftersmak på vinet i glaset? På lunchrasten cyklar Eva hem och finner sin man död. Är det mord eller självmord? Och vem är det som ringer om nätterna?

Tre deckarnoveller av Olof Svedelid, Bodil Mårtensson och Ulf Durling. Alla författarna är medlemmar av NovellmästarnA och har skrivit fl era omtyckta deckarnoveller för LL-förlaget.

Läs recensioner
Dela på Internet:

Fakta

Författare: Bodil Mårtensson, Olof Svedelid, Ulf Durling

Nivå: 2 - Lättare
Genre: En Lätt Pocket
ISBN: 9789170532733
Utgivningsår: 2009-02-02

Bindningstyp: Lätt Pocket
Antal sidor: 88

Vi rekommenderar även

Omslagsbild, Bankrånet
Pris: 40,00 kr
Bankrånet
Omslagsbild, Fotografens död
Pris: 40,00 kr
Fotografens död
Omslagsbild, Oss skrämmer dom inte
Pris: 40,00 kr
Oss skrämmer dom inte
RÄTTSLÄKARE HANSSON var
på ett glänsande humör. Han njöt av
att få köra sin stora, amerikanska bil.
I baksätet satt kommissarie Nord
och kriminalinspektör Lindgren.
De var mer dämpade.

- Hade jag inte rätt, va? sa Hansson.
Var det inte mord, va?
Hade han inte kolsvarta lungor, va?
Fast karln var mjölnare!

- Nåja, vi misstänkte mord, sa Nord.
Ryktena hade ju gått.

- Men medge att ni tänkte lägga ned
fallet, va? skrockade Hansson.

Nord ryckte på axlarna. Han hade inte
långt kvar till pensionen. Han brydde sig
inte längre om ära och berömmelse.
"Novellerna är precis lagom långa och innehållet ligger på gränsen till det osannolika. Det gör berättelserna undehållande men ändå tänkvärda. De säger något om oss människor utan att det finns pekpinnar och de får läsaren att tänka efter att allt kanske inte är som det först ser ut att vara."

Margareta Lindblad, BTJ, Häftepos 09108391