Äntligen två!
av
Katarina Runeson
Sara har ljugit för Caroline om att hon är förlovad och nu ska hon på hennes bröllop. Vem kan ställa upp som Saras fästman för en kväll? Hon har bara några timmar på sig att hitta den rätte.
I Äntligen två! finns tre olika berättelser om kärlek, drömmar och längtan. De handlar om hur svårt det är att vara ensam. Men också om hur lycklig man blir när man äntligen träffar någon att älska.
Katarina Runeson har skvit flera böcker i serien Kärlekskiosken.
Fakta
Författare: Katarina Runeson
Nivå: 2 - Lättare
Genre: Kärlekskiosken
ISBN: 9789170530685
Utgivningsår: 2006-01-30
Bindningstyp: Pocket
Antal sidor: 75
Vi rekommenderar även
Det hade varit en härlig dag.
När så skymningen föll över stranden
blev det dags att gå tillbaka till hotellet.
De skulle precis packa ihop sina saker
när Gabrielle plötsligt tog honom i armen.
- Nej, Krister, vi kan inte gå än,
sa hon och fick honom att sätta sig igen.
Nu går solen ner, titta!
Har du sett så röd den är?
Och det var den verkligen.
Som ett stort eldklot syntes solen
borta vid horisonten.
Där speglade den sig i vattnet
och bildade en röd, skimrande gata i havet.
- Så vackert, suckade Gabrielle
och kröp ihop bredvid honom på handduken.
De satt tysta
och såg det glödande klotet sjunka.
Han med raka ben och armarna bakom sig.
Hon med armarna om sina ben
och ryggen mot hans bröst.
Hennes långa hår hade torkat i solen
och kändes lite tufsigt mot hans haka
när han försiktigt vände dit sin kind.
Ett ögonblick stelnade hon till
och han trodde hon skulle dra sig undan.
Istället lutade hon sakta huvudet bakåt
så att hennes kind kom att ligga mot hans.
Så satt de, stilla och tysta
ända tills den sista eldröda strimman
hade utplånats och försvunnit
- just där himlen mötte havet.