Begripligt om årets val!

alla_200px

Till Alla Väljare

Nytt nyhetsbrev

från Lärarrummet för lättläst skickade vi ut 9 juni
Här kan du läsa nyhetsbrevet
Bli medlem i Lärarrummet så får du också nyhetsbrev

Bli medlem

Bli medlem i vårt
Lärarrum för lättläst!

Du får bland annat
nyhetsbrev, erbjudanden,
inbjudningar
till pedagogträffar.
Klicka här och anmäl dig!

Vad är lättläst?

Det är titeln på en skrift från SPSM. I den tar Ingvar Lundberg och Monica Reichenberg upp innebörden av begreppet lättläst. Vi har varit med i produktionen.
Här kan du läsa, beställa och ladda ned

Vi kommer till dig!

Vi erbjuder fortbildning
om lättläst till landets
vuxenutbildare.
Läs mer och boka in oss (pdf)

Välkommen till pedagogträff

När vårterminen börjar finns det en hel del nytt från Centrum för lättläst.

Vi vill gärna visa dig vårens nya böcker och annat som du kan använda i din undervisning. Dessutom får du lyssna till en författare och bearbetare.

Du är välkommen till Centrum för lättläst
- onsdagen den 15 januari

- torsdagen 16 januari

Vi kör precis samma program båda dagarna.

Anmäl dig här

Vi börjar 16:30 och räknar med att sluta senast kl 18.

Vi kommer att upprepa succén från i höstas.
Bara på pedagogträffen kommer du att kunna köpa vårens böcker och en prenumeration på 8 SIDOR till halva priset (kontant eller rekvisition).

Adressen är Långholmsgatan 27, vån 8. Porttelefon finns.
T-bana och busslinje 4 till Hornstull.

Vi bjuder på smörgås och dryck.

OBS! Senast 13 januari vill vi veta om du kommer!

Följande kommer vi att prata om:

- 8 Sidor berättar om tidningen och hur den kommer att utvecklas
- Författarbesök av Mats Ahlsén
- Vårens nya böcker
- Lättlästa ljudböcker och e-böcker
- Nya lärarhandledningar
- Lärarrummet för lättläst

Mycket välkommen till Centrum för lättläst 15 eller 16 januari

Malin Elgborn, Erik Rågvik

Författarbesök

omslag 438 dagaromslag ingen ska få vetaMats Ahlsén har bearbetat 438 dagar till lättläst svenska och skrivit den sorgliga kärleksberättelsen Ingen ska få veta.

Mats har också varit chefredaktör för nyhetstidningen 8 Sidor i många år.

  •  *

  •  *
  •  *
  •  *

 * Du måste fylla i fältet.