Träffa oss!

Här är en lista på mässor och utställningar du kan träffa oss och titta på våra produkter.
- 31 maj - Malmö, SFI i fokus

Nytt nyhetsbrev

från Lärarrummet för lättläst skickade vi ut 3 februari
Här kan du läsa nyhetsbrevet
Bli medlem i Lärarrummet så får du också nyhetsbrev

Bli medlem

Bli medlem i vårt
Lärarrum för lättläst!

Du får bland annat
nyhetsbrev, erbjudanden,
inbjudningar
till pedagogträffar.
Klicka här och anmäl dig!

Vad är lättläst?

Det är titeln på en skrift från SPSM. I den tar Ingvar Lundberg och Monica Reichenberg upp innebörden av begreppet lättläst. Vi har varit med i produktionen.
Här kan du läsa, beställa och ladda ned

    Följ oos på facebook

Vi kommer till dig!

Vi erbjuder fortbildning
om lättläst till landets
vuxenutbildare.
Läs mer och boka in oss (pdf)

Lektioner där allt ingår

Här finns en lista med de lektioner för allt ingår.
Det innebär att de innehåller utdrag ur våra böcker som eleverna kan läsa.
Det är bara att ladda ned, skriva ut och köra igång!

Lektionerna är:

Julfred i Skyttegravarna, innehåller ett kapitel ur Blod och Lera som tar upp den spontana freden julen 1914. Läs och diskutera: hur kan det vara krig när ingen vill ha krig?

Vad skulle du göra efter 28 år i fängelse? lr_nelson-mandelaI år är det 20 år sedan Nelson Mandela släpptes ut från fängelset. Mandela fick sedan nobels fredspris. Lektionen innehåller ett utdrag ur 25 år med nyheter och underlag till en 4-hörns övning i helklass.

Text och undertext. Läs prologen till Saba - sanningar och lögner och diskutera kring vad som står i en text och vad man förstår

Fyra nobelpristagare. Provläs fyra nobelpristagare i litteratur. Diskutera och prova textanalys.

Dela på Internet: