Vad är lättläst?

Det är titeln på en skrift från SPSM. I den tar Ingvar Lundberg och Monica Reichenberg upp innebörden av begreppet lättläst. Vi har varit med i produktionen.
Här kan du läsa, beställa och ladda ned

Följ oos på facebook
Få information om vad som händer hos oss, på lättläst-området och våra aktuella erbjudanden.

Nytt nyhetsbrev

från Lärarrummet för lättläst skickade vi ut 6 februari
Här kan du läsa nyhetsbrevet
Bli medlem i Lärarrummet så får du också nyhetsbrev

Vi kommer till dig!

Vi erbjuder fortbildning
om lättläst till landets
vuxenutbildare.
Läs mer och boka in oss (pdf)

Erbjudande till skolbibliotek

Fyll på skolbiblioteket med
tolv valfria böcker
och 8 SIDOR till bra pris!
Läs mer och beställ
Nytt nyhetsbrev för skolbibliotek. Läs det och välj vilka nyhetsbrev du vill få!

Senaste 8 SIDOR

Bli medlem

Bli medlem i vårt
Lärarrum för lättläst!

Du får bland annat
nyhetsbrev, erbjudanden,
inbjudningar
till pedagogträffar.
Klicka här och anmäl dig!

Annat